Tuesday, January 8, 2013

Not my day

This is going to be a very emotional post. Better leave. I just need a place to rant.






Today is ssoooooo not my day. It started good but just likethe  Malay proverb, hujan di tengah hari.

My credibility as a teacher was challenged today.

I hate 3B, at the moment. I shall stop being nice. They dont deserve nice. dasar anak melayu tak sedar diri. Geramnyaaaaaaaaa. From now on, I will exercise my dictatorship. No more games. no more toilet trips. I'm serious. Dont like my style? Write an official letter to the school and change teacher. I dont care.

For today, read this:

memang aku sorang je yang dok jaoh dari husband

memang aku sorang je yang tengah ber'isi'

memang aku sorang je yang tengah emo

memang aku sorang je yang lapar

memang aku sorang je yang ada masalah kat dunia ni

ko kalau jumpa husband seminggu sekali jangan nak borak dengan aku. aku jumpa husband aku sebulan sekali, itupun kalau ada rezeki. kalau rezeki lebih 2 bulan sekali. aku memang nak tunggu husband aku balik baru nak bukak buku sebab aku nak dia ada sama. banyak benda aku buat sorang aku nak dia ada tengok anak kitorang. memang aku mengada. tapi kalau kau kenal aku, aku mengada dengan husband aku aje. dengan mak pun aku tak. dengan kau apatah lagi.

aku geram. aku sabar hari-hari tapi hari ni aku nak meletop jugak. dengan student yang macam hape and pastu orang yang nak sound2 aku sebab mengada-ngada. aku cakap sekali lagi, kalau ko jumpa husband ko seminggu sekali, jangan nak borak gebang dengan aku cakap aku ni mengada. memang aku sumpah, walaupun dalam hati je.

Ya Allah emonya hari ni. rasa nak patah keyboard laptop ni aku taip.

Most of the time memang aku okay. aku tak emo. banyak istighfar banyak selawat.sebab aku taknak anak aku jadi macam aku.panas baran. tapi hari ni macam dah marah sangat. takkan nak melepas kat orang. so aku lepas la kat sini.

Satu benda aku bersyukur, aku takde or belum ada morning sickness Kurang sikit satu simptom. Tapi tahap mengidam, lapar and sakit pinggang sangat tinggi. aku susah tidur malam-malam sebab kadang-kadang bisa je rasa pinggang sampai ke betis.semua tu tahan je la. takde husband nak urut pinggang, nak layan mengidam aku. kadang-kadang jadi emo giler bila sebab mengidam something carik tak jumpa. pastu tak tau nak suruh sape lagi carikkan. pastu rasa kecewa sangat2 pastu emo lagi. pastu tdo. bila tengok adam hawa mesti pastu nangis kaw-kaw. arghh

today I asked around for opinion whether to choose private or government clinic for maternal check up. kaw kaw je ko cakap aku mengada-ngada nak pergi private. banganngggggggggggggggggggggggggggggggggg sangat. kampeni husband aku cover wehhh. aku sedar gaji cikgu dg41 aku ni besar mana. tak mampu der nak pegi private. tapi ada orang bayarkan. pergi je la. plus, I WANT A FEMALE DOCTOR. FAHAM TAK??? Aku belum sanggup lagi nak mengangkang depan lelaki lain. walaupun atas sebab perubatan. kecuali kecemasan. pilihan masih ada, bukan tak ada. sakit biasa2 pun aku pergi klinik perempuan. dari kat miri, pastu belajar kat kuching, pastu dah kerja semua klinik perempuan aku pergi. 

Ok dah. Kalau keyboard laptop ni rosak esok, aku pasrah.aku tak tahan dah. While typing this, i'm having casual moment with mom watching tv. so takyah mejin aku distress dengan rambut gerbang-gerbang. I look totally fine only in blog.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com