Friday, September 2, 2011

Beza

Hidup orang berbeza. Takkan ada satu pun yang sama.

Aku belajar tak campur hal peribadi orang. tapi hal peribadi artis aku suka. baca kat Beautiful Nara =D

Kadang-kadang orang cerita masalah dengan aku. Aku dengar jer. Aku cuba bataskan apa yang aku boleh buat. Aku taknak terlebih batas dan makin merosakkan masalah. Nanti aku dapat dosa. Dan tidak sengaja dikira menganiaya orang yang ada masalah itu.

Bila masalah itu terlalu serius, aku akan cerita dengan mak aku. Iye dengan emak. Sebab as usual, mom has more wisdom than me. Kalau mak kata jangan masuk campur, sah aku takkan masuk campur. 

Tapi ada orang tak faham. orang ingat aku taknak peduli. orang ingat aku tak layan. Kadang-kadang sedih juga bila orang sindir. Kata tak kenang budi. Tapi aku ada alasan sendiri.

Takpela. Kalau lepas ni tak percaya dengan aku, tak payahlah cerita dengan aku. Tapi janganlah sindir-sindir. aku terasa. dan kemudian aku akan rasa useless dan hopeless. sebab orang marah dengan aku. sedih mak ok?

Orang selalu ingat hidup aku senang. tak ada masalah. happy go lucky. that's a total bullshit. Aku pun ada masalah. kadang-kadang sampai sakit jiwa dua tiga hari. the different is aku tak cerita dengan orang. aku tak heboh dekat facebook. aku tak jaja dekat blog. Iye dulu memang aku macam tu. gaduh ngan orang masuk blog. kutuk orang dekat facebook. tapi aku dah berubah, sikit. sikit je la. Dah belajar kutuk orang tu tak baik. memalukan orang di alam maya tidak bersempadan lagilah tak baik. Doakan aku istiqamah dengan perubahan ini ye.

Aku cerita dengan Saiful. dan cerita dengan diri sendiri. Kalau aku betul-betul marah tak boleh control, aku cakap dekat blog. tak sampai setengah jam aku akan delete post tu. Sapa yang terbaca keemosan tu aku minta maaf. 

Kalau ada masalah, cerita la dengan tuhan. nangisla depan tuhan. muka kau nangis buruk pun tuhan tetap sayang. takda lagi aku dengar cerita nangis-nangis buruk kena panah petir ke. kalau tak pernah cuba, cubalah time semayang zohor jap lagi.

aku dah melalut.hehe topik utamanya, maafkanla aku. kalau korang terasa dipinggirkan ke, aku tak peduli ke. 

Selamat Hari Raya Ke-4

1 comments:

Norma Jean said...

Aku salu emos.now learn to slow down.dh jd mak urg tek nak.xbgus emos2. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com